Polonezy, fiaty i wartburgi, czyli zaczyna się Rajd 1001 Jezior

2014-09-18 11:50:43(ost. akt: 2014-09-18 13:01:20)
Podczas Rajdu 101 Jezior nie może zabraknąć poloneza, dumy polskiej motoryzacji z końca lat 70. XX wieku

Podczas Rajdu 101 Jezior nie może zabraknąć poloneza, dumy polskiej motoryzacji z końca lat 70. XX wieku

Autor zdjęcia: Bartosz Cudnoch

W piątek (19 września) w Olsztynie rozpocznie się II edycja "Rajdu 1001 Jezior". — Chcemy pokazać ludziom, czym się kiedyś jeździło, jakie były rozwiązania techniczne, jacy byli zawodnicy — zachęca Wojciech Fijałkowski z Automobilklubu Warmińskiego.
Zgłoszeń jest około 30 (w tym z zagranicy), z czego mniej więcej połowa załóg to uczestnicy ubiegłorocznej edycji Rajdu 1001 Jezior. Na kolejną edycję tej imprezy przyjadą samochodami, które kilkadziesiąt lat temu z powodzeniem ścigały się na odcinkach specjalnych. Kibice zobaczą zatem w akcji polonezy, fiaty, wartburgi, a nawet ponad 40-letnią skodę.

— Odzew po ubiegłorocznej imprezie był bardzo pozytywny. Co prawda zgłaszano też uwagi, ale braliśmy je sobie do serca i błędy staraliśmy się wyeliminować. Zresztą jeżeli w ubiegłym roku byli u nas Czesi i Rosjanie, a teraz znowu przyjeżdżają, to chyba coś w tym jest — mówi Wojciech Fijałkowski, wiceprezes zarządu Automobilklubu Warmińskiego, organizatora imprezy.

Rajd rozpocznie się piątkowym prologiem na stadionie Stomilu. Co prawda kibice nie będą mogli wejść na trybuny, ale organizatorzy umożliwiają im za to wstęp do strefy badań kontrolnych przy stadionie (wjazd od ulicy Leonharda). Fani motoryzacji i motorsportu będą mogli przechadzać się między biorącymi udział w rywalizacji autami, a o godz. 18 rozpocznie się pierwszy przejazd, zaś o 19.15, czyli już przy zapadającym zmroku, drugi. Rywalizację na bieżni będzie można oglądać z korony stadionu.

Sobota to najpierw próba górska w okolicach Krzyżowej Góry w Lidzbarku Warmińskim (9.30), a następnie rywalizacja na lotnisku pod Ornetą (od g. 10.50 do ok. 17). To właśnie w tym miejscu najwięcej będzie się działo, tutaj staną też strefy bufetowe.
Natomiast niedziela będzie ostatnim dniem rywalizacji. Próby sportowe odbędą się we Frączkach (9.35, 11.15), Radostowie (10.20, 12) i Dobrym Mieście (10.50, 12.30). Metę rajdu wyznaczono na olsztyńskiej starówce, gdzie zawodnicy spodziewani są ok. g. 13.

— Chcemy pokazać ludziom, czym się kiedyś jeździło, jakie były rozwiązania techniczne, jacy byli zawodnicy. Cieszy nas, że bardzo dużo ludzi młodych odkopuje te samochody, interesuje się nimi. Mam nadzieję, że stanie się to u nas tradycją — mówi Wojciech Fijałkowski.


Grzegorz Kwakszys
g.kwakszys@gazetaolsztynska.pl

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. i o to loko #1487917 | 94.194.*.* 18 wrz 2014 21:17

    popularyzujcie i uświadamiajcie gimbów, że za tej siermiężnej komuny w Polsce konstruowano i produkowano auta, które z powodzeniem eksportowano na cały świat, może i nie były najlepsze ale jednak BYŁY, a dziś robimy dobrze niemcom i japończykom montując ich auta za ćwierćdarmo...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz

  2. kris #1487670 | 164.127.*.* 18 wrz 2014 16:36

    Fiata 126p też nie zabraknie :)

    odpowiedz na ten komentarz

  3. master #1487521 | 46.204.*.* 18 wrz 2014 13:54

    no Bedzie

    odpowiedz na ten komentarz

  4. Jetta #1487503 | 88.156.*.* 18 wrz 2014 13:25

    A Derewońko będzie?

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)